Vi udnævner nye ”Chevron”-produktionsmedarbejdere, der udlever vores virksomheds værdier

Hos os blev januar en fejringsmåned, da alle vores nye ”Chevron”-produktionsmedarbejdere skulle udnævnes, hyldes og belønnes for at være rollemodeller.

Chevron_Indhold

Her ses et par af vores nyudnævnte Chevrons: Maamun fra Taastrup og Elena fra Kolding

Vi har som 2030-ambition at udvikle den bedste arbejdsplads for vores medarbejdere, og for os er det vigtigt, at vores medarbejdere i alle afdelinger og niveauer af virksomheden føler sig set og anerkendt af ledelsen. Derfor udnævner vores vaskerier løbende produktionsmedarbejdere til at være ”Chevrons”, der 3 år i træk hyldes, fordi de i hverdagen udlever vores virksomheds værdier, er rollemodeller og gør en stor arbejdsindsats. I januar var det tid til, at 16 nye Chevrons fra vores afdelinger skulle udnævnes, og som vores HR-direktør Natja Aaberg Hornsbæk fortæller, var det en både festlig og rørende oplevelse:

”Udnævnelsen af vores nye Chevrons blev fejret på tværs af vores landsdækkende vaskerier, hvor de lokale ledere overrakte statuetter og diplomer til de udvalgte og stolte produktionsmedarbejdere – og satte ord på hvorfor netop de var valgt som Chevrons. Nogle vaskerier samlede alle medarbejdere til lagkage, andre skød konfetti af og overrakte blomster og gaver, og alle steder var det en glædesfyldt oplevelse. Nogle afdelingschefer kontaktede mig også efterfølgende for at fortælle, hvor rørende fejringen havde været for dem. Vi er jo alle dybt taknemmelige for vores værdifulde produktionsmedarbejdere, der hver dag sikrer, at vores kunders tekstiler bliver vasket korrekt og til tiden. De er årsagen til vores succes, og det betyder meget for os, at vi med Chevron-programmet kan række ud til og belønne den enkelte produktionsmedarbejder”.

Uforglemmelige rejser
Vores Chevrons belønnes ved, at de 3 år i træk kommer på en årlig forkælelsesrejse til en europæisk hovedstad. I år skal vores nyudnævnte Chevrons til Lissabon, hvor de skal bo på et lækkert hotel, spise på skønne lokale restauranter og nyde kulturen i den farverige, portugisiske hovedstad med alle oplevelser betalt. Anne Helga er produktionsmedarbejder i vores Løgumgårde-afdeling og tidligere Chevron – og som hun fortæller her, er både rejserne og dét at blive udnævnt som Chevron noget ganske særligt:

”Sammen med de andre Chevrons har jeg de seneste år været i Prag, Paris og Barcelona, og det har været helt fantastisk. Jeg har naturligvis selv været på camping- og charterferier før, men sådan nogle luksusrejser… det havde jeg aldrig før prøvet! Alt er planlagt ned til mindste detalje, alt er så utroligt flot, og det er en kæmpe oplevelse for livet. Jeg har endda fået en rigtig god veninde på rejserne, som er en Chevron fra Svendborg-vaskeriet, og vi besøger nu også hinanden privat”, siger Anne Helga og fortsætter:

”Det gør mig da helt vildt stolt og beæret, at jeg er blevet udnævnt som Chevron – for det er jo et skulderklap og en anerkendelse af det, man gør i hverdagen, og det er jeg mega glad for… Ligesom jeg er glad for, at min chef til daglig er god til at rose, når jeg og mine kollegaer gør noget godt”.

En af vores andre tidligere Chevrons er Sheila, der har fleksible arbejdstider for at få balance i livet som mor og produktionsmedarbejder – læs mere her

Mere end 200 Chevrons på tværs af koncernen
Elis Danmark A/S er en del af koncernen Elis A/S – den førende europæiske tekstil-, hygiejne- og facility services partner med aktiviteter i 29 lande. I alt er der i vores koncern p.t. udnævnt mere end 200 Chevrons, som er blevet samlet i rejsegrupper på tværs af flere lande – derfor er Chevron-rejserne også en mulighed for at knytte bånd til kollegaer og ledere fra vores afdelinger udenfor Danmark. Natja Aaberg Hornsbæk fortæller:

”På Chevron-rejserne kan produktionsmedarbejderne dele en masse gode oplevelser med kollegaer fra andre lande, som de nok ikke ville have mødt ellers. Vi fejrer også koncernens Chevrons ved gallamiddage, hvor de øverste ledere fra Elis-koncernen deltager og tager sig god tid til at tale med og anerkende vores Chevrons. Her kan man virkelig mærke, at dét med at fremhæve produktionsmedarbejdernes vigtige rolle, daglige arbejdsindsats og ansvarlighed overfor kunderne er noget fundamentalt i hele koncernen”.

Vi har i mere end 20 år været en arbejdsmiljøcertificeret virksomhed – læs mere her

Vil du vide mere om fordelene ved at samarbejde med en tekstilservicepartner, der har fokus på medarbejdernes trivsel, værdier og engagement? Ring til os på tlf. 70 13 33 31 eller send os en e-mail på: dk-info@elis.com