Mit gode arbejdsliv: Pil Grønning – afdelingschef i Hillerød-vaskeriet

Der er flere gode grunde til, at vores afdelingschef Pil Grønning går glad på arbejde hver dag. Spørger man hende selv, sætter hun især pris på, at hun hos os bliver personligt udfordret og anerkendt, at hun har fået rige karrieremuligheder – og at hun hver dag kan gøre en positiv forskel i en virksomhed, hvor vi forstår værdien af at passe på miljøet og vores mangfoldige medarbejdere.

Pli

Hos Elis ser vi vores medarbejdere som forretningens største værdi, og vi vil være en god arbejdsplads for dem alle. Men hvad synes vores medarbejdere selv om at arbejde hos os? Dét har vi bl.a. spurgt vores afdelingschef Pil Grønning om, og her kan du se hendes svar:

Hvordan er det at være leder hos Elis?

”Du får et kæmpe ansvar som leder hos Elis, men du får også en enorm indflydelse, og dine idéer bliver hørt. Som afdelingschef har jeg ikke 2 dage, der er ens, og jeg er involveret i alt fra de daglige driftsbeslutninger til personalesager og mere strategiske projekter for virksomheden. Der er puls på, og selvfølgelig er der resultater, som vi skal nå – men det gør vi ved at inddrage og anerkende medarbejderne. Vi har et fælles mål, som vi går efter, og vi er her for hinanden og for kunderne. Elis’ menneskesyn handler om, at vi alle bidrager til den samlede succes på hver vores måde, og at styrken i vores teams netop ligger i, at vi er forskellige. Vi har meget mangfoldige medarbejdere, og som ledere skal vi sætte rammerne rigtigt, så vores medarbejderes forskelligheder bliver en styrke – og så de får den fleksibilitet og balance i hverdagen, som de behøver for at trives”.

Hvordan vil du beskrive Elis’ kultur?

”Her er en kultur med fokus på bæredygtighed, omsorgsfuldhed, rummelighed og integritet, og Elis gør en stor indsats for at udvikle og uddanne medarbejderne. For mig er det vigtigt hele tiden at lære noget nyt, og hos Elis er det en del af kulturen, at man skal lytte til og bakke op om de medarbejdere, der ønsker at flytte sig. Man er tæt på sine ledere, og her er en masse forskellige jobs, som du kan blive hjulpet videre til. Jeg er jo nærmest vokset op hos Elis, for jeg startede her som Management Trainee efter min uddannelse som eksportingeniør, og siden har jeg været ansat i stillinger hos Elis som projektleder, lagerchef, kundeservicechef og nu afdelingschef. Jeg har også kortvarigt arbejdet i en anden virksomhed – men jeg vendte tilbage til Elis, fordi jeg savnede arbejdsmiljøet og kulturen. Jeg har nu arbejdet her i over 8 år, og jeg er rigtig glad for at være et sted, hvor direktionen giver medarbejderne så mange karrieremuligheder og gerne vil satse på yngre talenter”.

Hvad er det bedste ved dit arbejde?

”Det bedste er, at jeg hver dag er glad, når jeg går på arbejde om morgenen – og jeg er glad, når jeg går hjem. Det er jeg, fordi jeg bliver personligt udfordret og anerkendt. Hos Elis får jeg en mulighed for at gøre en forskel – både for virksomheden, for mine medarbejdere og for samfundet”.

Hvad gør dig stolt af at arbejde hos Elis?

”Jeg er rigtig stolt af at arbejde her, fordi jeg synes, at vi gør tingene ansvarligt. Vi passer på vores omverden, vi stræber hele tiden efter at blive mere miljøvenlige, og vi har en cirkulær profil. Men jeg er allermest stolt af, hvordan vi er overfor hinanden, og hvor godt vi behandler vores medarbejdere. Her forstår alle, at vaskerimedarbejderne ude på produktionsgulvet skal hyldes og passes godt på – det er noget af det, der ligger mit hjerte nærmest. Vi har enormt loyale medarbejdere, og jeg tror, det skyldes, at vi viser dem stor tiltro, og at de føler sig værdsatte og imødekommet”.