Vi er nomineret til DI Prisen 2020!

Som landets førende tekstilservicevirksomhed har vi som vision, at vi vil drive CSR-agendaen på det danske marked. I 2019 blev vi verdensmålcertificeret som den første virksomhed i verden – og nu har Dansk Industri nomineret os til DI Prisen 2020 for vores strukturerede og vedvarende strategiarbejde med fokus på FN's verdensmål.

DI Prisen 2020

Vores medarbejdere har knap nok fået armene ned efter nyheden om, at vores virksomhed er nomineret til Verdensmålsprisen 2020  – og nu kan vi også offentliggøre, at vi er blandt de 3 virksomheder, der er nomineret til DI Prisen 2020.

Hvert år bliver DI Prisen overrakt til en virksomhed, der har gjort en særlig indsats for et tema, som er aktuelt for erhvervslivet og samfundet. I år går prisen til en virksomhed, der har taget et initiativ, der både bidrager til grøn omstilling af samfundet og øger virksomhedens konkurrencekraft, som et afgørende skridt for at komme styrket ud af corona-krisen.

"DI er Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation, og det er en ubegribeligt stor ære, at vi er nomineret til DI Prisen 2020. Jeg ser nomineringen som en anerkendelse af vores medarbejdere – for det er jo ikke nok, at vi på direktionsgangen siger til hinanden, at vi vil arbejde fokuseret med verdensmålene. Det er vores medarbejdere, der tager hvert skridt fremad, så vi sammen går forrest for den grønne omstilling…", siger vores administrerende direktør Henrik Luxhøj og fortsætter:

"Med vores verdensmålcertificering har vi forpligtet os til at drive vores forretning på en måde, så vi bidrager til FN's verdensmål i hele vores værdikæde – og det er en forpligtelse, som vi rigtig gerne vil tage på os. For hos os følges bæredygtig udvikling og forretningsvækst ad, og vores ansvarlige profil har styrket vores medarbejderes engagement og vores konkurrenceevne før og under corona, hvor vi har fastholdt vores ambitiøse CSR-strategi".

Se videoer om de 3 virksomheder, der er nomineret til DI Prisen her

Vinderen af DI Prisen 2020 kåres ved DI Topmødet den 29. september, som i år foregår som et live-streamet tv-show pga. corona. Prisen overrækkes af H.K.H. Kronprinsessen.

Fakta: Vores indsats for den grønne omstilling:

• Vi har en cirkulær forretningsmodel, hvor vi udlejer, vasker og reparerer tekstiler, som vi cirkulerer blandt flere brugere.
  • Vi tilbyder svanemærket vaskeriservice, hvor forbruget af vand, energi og vaskemidler ligger under Svanemærkets krav.
  • Siden 2004 har vi bl.a. reduceret vores vandforbrug med 51 % og kemiforbruget med 34 %.
  • 85 % af vores tekstiler har mindst ét af mærkerne: EU-Blomsten, Svanemærket og OEKO-TEX.
  • Vores Fusionline-hygiejnedispensere og forbrugspapir har, som de første på det danske marked, opnået det internationale Cradle to Cradle-certifikat, der bl.a. viser, at de er 100 % genanvendelige.
  • Vi var en af de 10 første virksomheder i Danmark, der blev CSR-certificeret.
  • Vi har vævet verdensmålene ind i vores CSR-strategi, så de fungerer som et filter for hvilke indsatser, vi skal prioritere, så indsatserne ikke kun bidrager til vores bundlinje, men også til verdensmålene.
  • i 2019 blev vi verdensmålcertificeret af Bureau Veritas – som den første virksomhed i verden.