HR

Trainee-forløb gav Magnus og Natalia bred ledelseserfaring – og deres drømmejob

3 ud af 6 medarbejdere i vores direktion er tidligere Management Trainees – og én af dem er vores administrerende direktør. Vores målrettede 2-årige Management Trainee-forløb sikrer, at nyuddannede som Natalia Volani og Magnus Nørlem på kort tid kan opsamle bred faglig og menneskelig ledelseserfaring, bringe alle ressourcer i spil, finde deres drømmejob – og måske tage første skridt på vejen til at blive en del af direktionen i fremtiden.

Management trainees

Når du besøger os, skal du ikke forvente at finde vores Management Trainees parkeret ved printeren på hovedkontoret. Du kan derimod møde dem med opsmøgede ærmer ude på vores danske og internationale vaskerier, hvor de er i tæt dialog med vores ledere og medarbejdere om, hvordan de i fællesskab kan løse konkrete produktionsbehov – eller du kan finde vores trainees hos direktionen, hvor de præsenterer deres indsamlede data og analyse af, hvordan vi kan optimere vores forretning.

Da Magnus Nørlem blev Management Trainee hos os, var han uddannet ingeniør indenfor globale forretningssystemer med en kandidat i operativ og innovativ ledelse fra Aalborg Universitet. Uddannelsen var bred, men i dag – kun 2 år senere – har han fundet sin rette hylde og er fastansat i et job, som han ikke på forhånd vidste, at han drømte om.

Som trainee har jeg løst flere projekter, som reelt har forandret forretningen. Hvert projekt har de enkelte afdelinger selv ønsket og ansøgt om hos direktionen – så alle de afdelingsledere, jeg har mødt, har været top motiverede på at hjælpe mig og projektet i gang. Uanset hvilken afdeling, jeg har besøgt, har jeg kunne mærke, at medarbejdere og ledere her giver plads til hinanden og er stolte af dét, som de laver… her er en stærk kultur og en respekt om dét, vi kan bidrage med som trainees. Sideløbende har jeg haft en unik og vanvittigt lærerig faglig og personlig sparring med direktionen, som har fulgt mine projektresultater og hjulpet mig mod mine mål og mit nye job som IT Business Partner, som for mig er ønskejobbet. Da jeg startede, anede jeg ikke, at jeg ville blive vild med IT – det fandt jeg kun ud af, fordi jeg har prøvet kræfter med så forskelligartede ledelsesopgaver i vores brede trainee-forløb", siger Magnus Nørlem.

"Jeg lever efter mine principper, og det kan jeg gøre her"
Da Natalia Volani startede hos os som Management Trainee, havde hun en diplomuddannelse fra Grækenland som ingeniør indenfor produktionsteknologi og ledelse samt en kandidat fra DTU i Danmark som civilingeniør indenfor industriel økonomi og teknologiledelse. Lige fra dag 1 var Natalias store ønske at få et job med ansvar for både drift, produktion og det menneskelige aspekt af ledelse – og den drøm blev opfyldt, da hun for kort tid siden fik stillingen som produktionschef for vores vaskeri i Roskilde.

"Som trainee har jeg virkelig værdsat, at du får lov til at gøre en forskel – du får selv ansvar for at udvikle og eksekvere dine projekter på den måde, som du synes er bedst. Berendsen er en alsidig og mangfoldig arbejdsplads, så du skal konstant tilpasse din ledelsesstil til forskellige medarbejderprofiler og landes kulturer – som trainee har jeg samarbejdet med afdelinger i Danmark, Sverige, Frankrig, Spanien, Tyskland og Storbritannien. Det er intensivt, men du lærer at blive en forandringsparat, åben og selvbevidst leder på kort tid. Jeg elsker at arbejde for og med Berendsen, fordi vi tænker holistisk og samarbejder på tværs om at gøre det bedste for kunden, miljøet og medarbejderne – og fordi her er så mange rollemodeller af ledere, der respekterer andre og har fokus på, at vi skal være ærlige og handle, som vi siger. Jeg lever efter mine principper, og det kan jeg gøre her", siger Natalia Volani.

Vi uddanner vores ledere, så de bliver alsidige og kan bruge flere sider af sig selv. 41 % af vores ledere er kvinder, og diversiteten styrker vores trivsel og evne til at være innovative. Læs mere her

Strategisk vigtige projekter giver større succesoplevelser
Som HR-direktør er Natja Hornsbæk Kleisdorff med til at sikre, at vores Management Trainees får sammensat et personligt skræddersyet forløb, som passer til deres kompetencer og ønsker til et fremtidigt job – og samtidig gør det muligt for dem at vise deres værd for forretningen.

"De projekter, som vores Management Trainees løser, er ikke bare aktiveringsopgaver – alle projekter er strategisk vigtige for forretningen. Det lærer de langt mere af, og det er motiverende for vores trainees at opleve, at vi reelt har behov for deres ressourcer til konkrete projekter – ligesom det er givende for dem at få de succesoplevelser, som følger med, når de lykkes med at knække koden på vigtige problemstillinger. Som trainees har Magnus og Natalia løst nogle værdifulde opgaver for vores forretning, som har bragt deres menneskelige og faglige ledelsestalenter frem i lyset og givet dem en bred indsigt i vores kunder og forretning. Det betyder utroligt meget for os, at vi nu har fundet faste job til dem begge, som de er rigtigt glade for", siger Natja Hornsbæk Kleisdorff.

Vi investerer målrettet i talentudvikling af alle vores medarbejdere – og det er en fordel for vores forretning, da vores interne medarbejdere er ca. ½ år før oppe at køre i nye stillinger end dem, vi ansætter udefra. Læs mere her

Vil du vide mere om fordelene ved at samarbejde med en erfaren tekstilservicepartner, der har fokus på at udvikle og fastholde de dygtige medarbejdere? Ring til os på tlf. 70 13 33 31 eller send os en e-mail på: dk-info@elis.com