Vores CSR-chef er indtrådt i DI's miljøpolitiske udvalg

Hos Berendsen ønsker vi at bane vej for erhvervslivets og landets grønne omstilling. Derfor er vi rigtig glade for, at vores CSR-chef nu er indtrådt i DI's miljøpolitiske udvalg.

DI (Dansk Industri) er Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation, og under sig har de en række udvalg, som rådgiver DI's hovedbestyrelse og ledelse. Et af dem er DI's miljøpolitiske udvalg, der nu har udpeget vores CSR-chef Louise Elver til at indtræde som nyt medlem af udvalget.

”DI har en stor indflydelse på erhvervslivet og den politiske dagsorden, og vi er selvfølgelig både glade og utroligt stolte over, at vi er blevet bedt om at sidde med i deres miljøpolitiske udvalg. Hos Berendsen har vi en vision om, at vi vil være med til at drive CSR-agendaen på det danske marked – og det her giver os naturligvis en rigtig god mulighed for at påvirke miljøudviklingen," siger Louise Elver.

Inspiration til fælles miljøoptimeringer
Vores CSR-strategi: "Sammen om ren samvittighed" afspejler bl.a. vores tro på, at vi bedst kan gøre en forskel for mennesker og miljøet i tæt partnerskab med andre. Og at vi nu er en del af DI's miljøpolitiske udvalg giver os både mulighed for at sprede inspiration og samle brugbar viden fra andre miljømæssigt fremtrædende virksomheder.

"Hos Berendsen gør vi en stor indsats for at miljøoptimere vores egen forretning. Vi har målt og nedbragt vores vaskeriers forbrug af vand, gas, kemi og el siden 1990'erne, vi tilbyder svanemærket vaskeriservice, og vi var blandt de første virksomheder, der blev CSR-certificeret. Al den viden, vi har opsamlet gennem årene, får vi nu en god chance for at dele med landets virksomheder i DI's miljøpolitiske udvalg. Og da jeg deltog i mit første møde med udvalget i starten af november, kunne jeg se, at vi selv kan hente utroligt meget inspiration fra de andre medlemmer, så vi i fællesskab kan fremme den bæredygtige udvikling", siger Louise Elver.

Vil du vide mere om fordelene ved at samarbejde med en tekstilservicepartner, der gør en målrettet CSR-indsats? Ring til os på tlf. 70 13 33 31 eller send os en e-mail på: dk-info@elis.com – vi svarer på din mail indenfor et døgn.